לחמניות מקמח כוסמין😍

לחמניות מקמח כוסמין😍/ אילנית


לפי הסדר שאני רושמת לשים בקערה
1 כף מלח שטוחה
1ק"ג קמח כוסמין
2 כפות שמרים יבשים
5 כפות סוכר
חצי כוס שמן
3 כוסות מים חמימים....
אני שמה את השמן והמים לסירוגין תוך כדי לישה...המים זה תמיד לפי תחושה של הבצק...
ברגע שנהיה לי גוש בצק
אני מניחה בקערה ל2 דק ככה הבצק סופח את כל מה ששמנו בו ...מכסה את הקערה ואז מעבירה את הבצק למקסר ללישה ל 10 דק.
הלישה במקסר גורמת לבצק להיות אוורירי מאד ונוח לעבוד.
אחרי 10 דק מחזירה לקערה הראשונה(משמנת מעט את הקערה)ומכסה עד להתפחה ראשונה.
לשה שוב לדקה את הבצק ומניחה להתפחה שניה...
ואז מכינה את התבנית עם נייר אפיה ...קורצת כדורים בינוניים....ואז שתי אפשרויות...
אחת להכין מיד כדורים ביד ואופציה שניה זה לרדד את הכדור ואז לסגור אותו ללחמניה עגולה...
כשסיימתי להכין את הלחמניות אני מכניסה לתנור קר ומכוונת ל 180
חום עליון תחתון ואז לאט לאט הלחמניות תופחות בקצב שהתנור מתחמם עד שהן מוכנות...
כשאני מוציאה מהתנור אני מניחה מגבת נקיה למספר דק ואז מקבלת לחמניות רכות ואווריריות.
בהצלחה😄
כמובן מי שעושה 2 ק"ג להכפיל כמויות והפרשת חלה...
כל שבוע אני מכינה לכבוד שבת אצלי לא מוותרים על זה ועברתי מקמח מלא 80 לכוסמין ואף אחד לא הרגיש...(ואצלי כולם כבר גדולים😘)




תגובות