סלט חצילים מבושלים ברוטב עגבניות 😍

 *סלט חצילים מבושלים ברוטב עגבניות*

*מתכון שעובר מדור לדור של סלט חצילים ופלפלים ברוטב עגבניות, אצלנו קוראים לזה חצילים גווץ בגלל החציל קווצי,* 

*החומרים*

1 חציל גדול

1 פלפל אדום

2 עגבניות *אני שמה מקופסא*

קופסאת רסק עגבניות בינונית *260 גרם*

שמן 

4 שיני שום *אני שמה אריסה בייתית*

1/4 כוס מים

כף חומץ

כף סוכר

מלח ופלפל לפי הטעם

אפשר גם להוסיף פלפל חריף *אני מוסיפה*

*ההכנה*

לקלף את החציל כמו זברה ולחתוך לקוביות בגודל בינוני לשים במסננת לפזר מעט מלח גס להשאיר חצי שעה שיגיר נוזלים.

לחתוך את הגמבה לקוביות קטנות.

במחבת גדולה לחמם שמן ולטגן את החציל עד שהוא מזהיב קצת מכל צד.

להוציא לכלי

להוסיף למחבת את הגמבה לטגן עד שזה מעט רך להעביר גם לקערה.

לשפוך את השמן מהמחבת ולחמם כף שמן חדש.

*אני אוהבת באותו השמן*

לטגן את העגבניות עם רסק והאריסה

לערבב ולהוסיף את המים והתבלינים לפי הטעם. לערבב ולטגן בערך 4 דקות עד שהכל מסמיך והופך לרוטב.

להוסיף למחבת את החצילים והפלפלים ולערבב ממש בעדינות ולבשל ביחד בערך דקה.

להעביר את הסלט לקערה ולאכול חם על אורז או קר כסלט. לשמור במקרר בקופסה סגורה.

אפשר להכין כמות גדולה יותר ולאחסון במקרר בערך 3-4 ימים

*אני הכנתי מנה משולשת*

טעים טעים

*בהצלחה

קרדיט:

גרציה מוסטקיס עמירה




תגובות