גונדיקובה😍

גונדיקובה


למעטפת הגונדי

חצי קילו חומוס מבושל. לא לשכוח להשרות יום קודם.
קילו קמח חומוס
3 בצלים טחונים במעבד מזון עם הנוזלים שלהם
כפית גדושה הל טחון
כפית גדושה כורכום
כפית גדושה מלח
ואם רוצים בשרי – אפשר להוסיף חצי קילו בשר עוף טחון או בקר טחון

למילוי
צמחוני

כוס של פריקי מבושל , עם 2 בצלים מטוגים קצוצים דק, חופן של טרגון טרי קצוץ דק (לא חובה) חצי כפית בהרט וכפית מלח וחצי כפית פלפל שחור
כוס כוסברה קצוצה
רבע כוס דומדמניות
בשרי
חצי קילו בשר בקר טחון גס, מעורבב עם כוס כוסברה קצוצה, בצל אחד קצוץ דק, כתושות ורבע כוס דומדמניות , חצי כפית בהרט וכפית מלח וחצי כפית פלפל שחור.

למרק

3 ליטר מרק עוף צח או מים
2 חבילות עלי מנגולד קצוצים גס כולל הלבן
3 לפתות
4 קישואים
רבע כוס שמן זית
כוס מיץ לימון סחוטה טרי
מלח, פלפל ירוק חריף טרי
כוס חומוס מבושל

אופן הכנה

מתחילים במרק,
מחממים את שמן הזית בסיר גדול ומטגנים את הקישואים והלפתות כמה דקות. מוסיפים את השום הצילי הירוק את המרק ,החומוס הלימון ועלי המנגולד ומבשלים על אש קטנה לאחר רתיחה כשעה.
בינתיים מחליטים איזה קובה אתם רוצים, צמחונית או בשרית. מערבבים את כל חומרי הגונדי לעיסה אחידה ויציבה. מערבבים את כל חומרי המלית לעיסה אחידה.
מכינים את הגונדיקובה – לוקחים כדור בגודל של שזיף עגול, מניחים אותו במרכז כף היד ובעזרת היד השניה, או הבוהן השניה יוצרים חור באמצע הכדור, מרחיבים אותו בתוך כף היד וממלאים בכף מהמלית. אוספים גדושה את שולי הבצק כלפי מעלה לכיון המרכז ומהדקים את כל הקצוות יחדיו כך שהבצק יעטוף היטב את המלית. מגלגלים שוב לצורה של כדור יפה. שימו לב שלא רצוי שיצא כדור גונדי עבה ובתוכו מעט מלית. הכוונה היא שהכדור גונדי עוטף בעדינות את המלית .
מכניסים למרק המוכן את הכדורים בעדינות ולא נוגעים בהם יותר רק משקשקים את הסיר בעדינות. מבשלים עוד כחצי שעה עד שהכדורים מוכנים. מתקנים את התיבול של המרק לפי טעמכם ומגישים חם.


בהצלחה

קרדיט:
Yigal Amdadi 🍭

הצטרפו בפייסבוק לקבוצה:🍰המטעמים של אביה🍰
לחצו בקישור👇👇👇👇
https://www.facebook.com/groups/742258442649993



תגובות

הוסף רשומת תגובה