לזניה בשרית טעימה😍


לזניה בשרית
מצרכים:
דפי לזנייה (12 דפים)
500 גרם בשר טחון
1 בצל גדול קצוץ
1/3 כוס זיתים ירוקים קצוצים (לא חובה)
400 גרם רסק עגבניות (כ- 2/3 קופסת שימורים גדולה)
1 עגבנייה מגורדת
3-4 שיני שום כתושות
3.5 כוסות מים רותחים

תיבול לתערובת בשר: 1/2 כפית מלח, 1/4 כפית פלפל כמון קינמון וטיפה הל  אגוז מוסקט וצנוברים לא חובה משדרג את המנה

תיבול לרוטב העגבניות: 1/2 כפית מלח, 1/4 כפית פלפל, 1 כפית גדושה פפריקה מתוקה, רבע כפית אגוז מוסקט 1 כפית גדושה סוכר, 1 כפית בזיליקום/ אורגנו יבש.


אופן הכנה:
-הכנת הבשר הטחון: מטגנים במחבת בצל קצוץ עד שמזהיב (4-5 דקות). מוסיפים את הבשר הטחון ומערבבים עד שמשנה צבעו (2-3 דקות). מתבלים ומסירים מהאש. (מי שרוצה יכול להוסיף לבשר זיתים קצוצים, זה מוסיף טעם מיוחד).
במקביל, בסיר עם מעט שמן מטגנים שום כתוש כחצי דקה, מוסיפים את העגבניה המגורדת ומשאירים כחצי דקה נוספת. מוסיפים את רסק העגבניות ושופכים את המים הרותחים לסיר. מתבלים ומבשלים על אש גבוהה (כ-6 דקות).
מעבירים את הבשר הטחון לסיר עם הרוטב ומערבבים.
מחממים תנור ל180 מעלות.

סידור התבנית: מניחים בתבנית שכבה ראשונה של רוטב, עליה מניחים שכבה של עלי לזניה. על השכבה מניחים רוטב ועליו שוב שכבה של עלי לזניה. יש להמשיך כך עד 4 שכבות, כאשר השכבה האחרונה והעליונה היא רוטב.

חשוב! יש לשפוך רוטב בנדיבות, ולוודא שכל עלי הלזניה מכוסים היטב (עלי הלזניה סופגים את הרוטב בזמן האפיה).

מכסים את התבנית בנייר אלומיניום (כסף) ומכניסים לתנור כ-30 דקות. מסירים את נייר האלומיניום ומשאירים בתנור ל-10 דקות נוספות.

*הערה: מי שרוצה להשתמש בתבנית גדולה יותר- יש להשתמש בקופסת שימורים של רסק עגבניות גדולה (580 גרם) ו-5 כוסות מים וכמובן בכמות עלי לזניה גדולה יותר.


קרדיט:
נטלי


תגובות