עוגת ביסקוויטים פירמידה😍

עוגת ביסקוויטים פירמידה:

החומרים:

לעוגה:
1 מיכל שמנת מתוקה (250 מ"ל)
3/4 כוס חלב (180 מ"ל)
1 חב' אינסטנט פודינג וניל
שרוול וחצי ביסקוויטים (פחות או יותר)
כוס נס קפה (בלי חלב) להרטבת הביסקוויטים


לציפוי השוקולד:
1/2 מיכל שמנת מתוקה (125 מ"ל)100 גרם שוקולד מריר

אופן ההכנה:

קרם הווניל:
במיקסר מקציפים מיכל שמנת מתוקה, 3/4 כוח חלב ואינסטנט פודינג לקרם יציב.

הרכבת העוגה:
​מניחים על משטח עבודה רצועת נייר אלומיניום ארוכה בשכבה כפולה - בגודל של בערך תבנית תנור.​מניחים באופן צמוד במרכז נייר האלומיניום 3 טורים של 7 ביסקוויטים (פחות או יותר לפי רצונכם וגודל הנייר) , טבולים טבילה קצרה בכוס הקפה , לשומת ליבכם - מניחים את הביסקוויטים לרוחב ומורחים 1/2 מהקרם בשכבה אחידה על הביסקווטים.
מניחים באופן צמוד מעל הקרם 3 טורים של 7-6 (תלוי בגודל נייר האלומיניום),טבולים טבילה קצרה בכוס הקפה , לשומת ליבכם -הפעם מניחיםרק את הטור האמצעי לרוחב , ואת הטורים הצדיים לאורך (אתם תראו שבשוליים מימין ושמאל יישאר קרם ללא ביסקוויטים , זה מעולה) מניחים את הקרם שנשאר בכפות גדודות וצפופות - רק על הטור האמצעי של הביסקווטים.
משחילים ידיים מתחת לנייר האלומיניום מימין ומשמאל , מרימים ומצמידים את הידיים כך ששורות הביסקוויטים מימין ומשמאל ייפגשו למעלה במרכז - והופ יש לנו פירמידה של עוגת ביסקוויטים!
הפפ זה עוד לא נגמר - מקפלים את נייר האלומיניום להידוק הפירמידה (עוד שיטה - פשוט לשים אטבי כביסה) ומעבירים בזהירות רבה  למקפיא לשעה , להתייצבות.

ציפוי בשוקולד:
בסיר שמים חצי מיכל שמנת מתוקה ומביאים לרתיחה , סוגרים את הגז ומכניסיפ לתוך הסיר את 100 הגרם שוקולד מריר מערבבים לקבלת גנאש אחיד וטעים.
פותחים את קיפולי הנייר ומוזגים על העוגה את הגנאש כף אחרי כף ומניחים לו לטפטף ולצפות את כולה (הנייר יתלכלך זה מעולה) מעבירים את העוגה עם נייר האלומיניום לצלחת ארוכה או מגש. קורעים את הנייר מתחתיה ממושכים ומסירים בעדינות מעברים את העוגה למקרר ל4  שעות לפחות לספיגת טעמים וריכוך הביסקווטים.

הגשה:
לאחר 4 שעות לפחות במקרר פורסים למשולשים שמנמנים בסכין אשר טבולה במים רותחים , ופשוט מתענגים אפשר לשמור במקרר להגיש קר.






תגובות