עוגת טריקולד פצצה😍

עוגת טריקולד פצצה😍
כמות: הכמות לתבנית בקוטר 26 ס"מ
חומרים
לתחתית הבראוניז:
100 גרם שוקולד מריר
100 גרם חמאה
2 ביצים
2/3 כוס סוכר (120 גרם)
4 כפות קמח (40 גרם)
3 כפות קקאו (30 גרם)
רבע כפית מלח
למוס שוקולד מריר :
1/2 1 מיכלים שמנת מתוקה
200 גרם שוקולד מריר
למוס שוקולד חלב :
1/2 1 מיכלים שמנת מתוקה
200 גרם שוקולד חלב
למוס שוקולד לבן:
1/2 1 מיכלים שמנת מתוקה
200 גרם שוקולד לבן
לציפוי:
שליש כוס שמנת מתוקה
80 גרם שוקולד מריר
כמעט טריקולד

זה לא בדיוק שלושה צבעים אבל אפשר להבין את הרעיון...
אופן ההכנה
מתחילים את הכנת המוסים 4 שעות קודם (או לילה לפני):
מרתיחים 3/4 מיכל שמנת מתוקה עם מעט מלח. יוצקים על השוקולד המריר ומערבבים עד שהשוקולד נמס. חוזרים על הפעולה עם השוקולדים האחרים – חלב ולבן. שימו לב – משתמשים רק במחצית מכמות השמנת המצוינת (3/4 כוס מתוך מיכל וחצי). מעבירים למקרר לצינון מלא (4 שעות או לילה שלם).
מכינים את התחתית : 
ממיסים יחד שוקולד וחמאה. מערבבים פנימה ביצים וסוכר. מוסיפים קמח, קקאו ומלח וטורפים לתערובת אחידה. יוצקים לתחתית של תבנית בקוטר 26 ס"מ ואופים ב-190 מעלות למשך 10-15 דקות עד להתייצבות (לא לייבש, צריך להישאר עסיסי במרקם של בראוניז).
מסיימים את הכנת המוסים :
מעבירים את תערובת השוקולד המריר הקרה למיקסר, יוצקים עליה את יתרת השמנת המתוקה (עוד 3/4 כוס) ומקציפים יחד לקצפת שוקולד יציבה אך לא נוקשה. מורחים על התחתית (מומלץ לרפד את התבנית בשקף כדי להקל על החילוץ). מקפיאים להתייצבות כ-20 דקות. חוזרים על הפעולה שוקולד החלב ומורחים את המוס מעל השוקולד המריר הקפוא. מקפיאים שוב ל-20 דקות ומסיימים בהכנת השוקולד הלבן באותו אופן. מקפיאים שעתיים להתקשות.
מכינים את הציפוי :
מרתיחים שמנת מתוקה עם מעט מלח. יוצקים על השוקולד המריר ומערבבים עד שהשוקולד נמס. מצננים מעט ויוצקים על העוגה הקפואה. מחזירים למקפיא ל 10 דקות התייצבות, משחררים בזהירות מהתבנית מקלפים את השקף ומעבירים למקרר להפשרה של שעתיים לפני ההגשה.


קרדיט:
מיכל






תגובות